dimarts, 4 de setembre del 2012

Cupcakes de salmó fumat + Rundetårn --- Cupcakes de salmón ahumado + Rundetårn

[CAT] Rundetårn és una torre del segle XVII que es trova al centre de Copenhague. El seu nom significa "torre rodona". La torre forma part del Trinitatis Complex que consta de: una capella, l'església Trinitatis, la biblioteca i la torre. La torre es va construir com a observatori astronòmic i per accedir a la part de dalt de tot, on hi ha unes fantàstiques vistes de Copenhague, només cal donar les 7 voltes i mitja que té el seu passadís, sense esgraons. Diuen que una vegada un cotxe va pujar fins a dalt de tot. Per accedir a la biblioteca (que ja no es fa servir com a tal, sinó que hi ha una botiga i una zona amb exposicions) s'ha de pujar per la torre. No és gaire car, només 25 DKK (3,35€) i val la pena pagar-ho si a sobre hi vas amb dues amigues que estan com cabres... hahahaha.

***

[CAST] Rundetårn es una torre del siglo XVII que se encuentra en el centro de Copenhague. Su nombre significa "torre redonda". La torre forma parte del Trinitatis Complex que consta de: una capilla, la iglesia Trinitatis, la biblioteca y la torre. La torre se construyó como observatorio astronómico y para acceder a la parte de arriba del todo, donde hay unas fantásticas vistas de Copenhague, sólo hay que dar las 7 vueltas y media que tiene su pasillo, sin escalones. Dicen que una vez un coche subió hasta arriba de todo. Para acceder a la biblioteca (que ya no se usa como tal, sino que hay una tienda y una zona con exposiciones) hay subir por la torre. No es muy caro, sólo 25 DKK (3,35 €) y vale la pena pagarlo si encima vas con dos amigas que están como cabras ... jajajaja.

8 Cupcakes de salmó:
Ingredients per la massa / Ingredientes para la masa:

- 200 gr. de farina / 200 gr. de harina.
- 150 ml. de llet / 150 ml. de leche.
 - 1/2 culleradeta de llevat / 1/2 cucharadita de levadura.
- Sal.
- 50 gr. de mantega / 50 gr. de mantequilla.
- 3 culleradetes de romaní / 3 cucharaditas de romero.
- 2 culleradetes de julivert / 2 cucharaditas de perejil.
- 2 ous / 2 huevos.

Ingredients per la crema / Ingredients para la crema:

 - 200 gr. de formatge cremós / 200 gr. de queso cremoso.
- Salmó fumat / Salmón ahumado.
- 50 ml. de llet / 50 ml. de leche.
- Pebre / Pimienta.
- Romaní / Romero.






Elaboració / Elaboración:

[CAT] Massa: preescalfa el forn a 200ºC. Barreja els ingredients secs en un bol (farina, romaní, julivert, llevat i sal). Jo ho faig en el mateix que faig servir per la foto (si hi cap tot, esclar). En un altre bol posar-hi els ingredients humits (mantega, ous i llet) i els has de batre bé fins que estiguin ben barrejats. Després hi incorpores els secs i segueixes batint uns minuts fins que la massa estigui homogènia. En un motlle per cupcakes posa-hi 8 càpsules de paper i reparteix la massa amb ajudan-te amb una cullera de gelats. Posa-ho al forn 13 minuts i comprova puntxant-ne un amb un escuradents que estigui fet (ha de sortir net). Treu-los del forn i deixa'ls reposar 5 minuts al motllo abans de passar-los a la reixeta refredadora.

Crema: Incorpora el formatge cremós (ja es veu a la foto quin he fet servir xD) i la llet en un bol i els bats durant un parell de minuts i amb l'ajuda d'una espàtula cobreix el cupcake. Posa-hi al damunt un troç de salmó fumat i espolvoreja amb una mica de pebre i romaní. 

*** 
  
[CAST] Masa: precalienta el horno a 200º C. Mezcla los ingredientes secos en un bol (harina, romero, perejil, levadura y sal). Yo lo hago en el mismo que utilizo para la foto (si cabe todo, claro). En otro bol ponen los ingredientes húmedos (mantequilla, huevos y leche) y los tienes que batir bien hasta que estén bien mezclados. Luego incorporas los secos y sigues batiendo unos minutos hasta que la masa esté homogénea. En un molde para cupcakes pon 8 cápsulas de papel y reparte la masa con ayuda de una cuchara de helados. Ponlo en el horno 13 minutos y comprueba pinchando uno con un palillo que esté hecho (debe salir limpio). Sácalos del horno y déjalos reposar 5 minutos en el molde antes de pasarlos a la rejilla enfriadora.

Crema: Incorpora el queso cremoso (ya se ve en la foto que he usado xD) y la leche en un bol y los bates durante un par de minutos y con la ayuda de una espátula cubre el cupcake. Pon encima un trozo de salmón ahumado y espolvorea con un poco de pimienta y romero.




 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada